משלוח מהיר חינם בקנייה ב-299 ש"ח
שיפה ועצה

למה להשתמש בקרש חיתוך מעץ ולא מפלסטיק?

יש שני דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון לפני שאנחנו רוכשים קרש חיתוך. הראשון הוא כיצד אנו הולכים להשתמש בו?, והשני הוא כמה קל לנקות אותו?.
לפני שאתם מבצעים רכישה, הסתכלו בסוגי קרשי החיתוך השונים ובחנו שני פרמטרים אלו. חלק מהקרשים קלים יותר לניקוי, חלק מתאימים לחיתוך סוגי מזון מסוימים, וחלק לא כדאי להשתמש בהם כלל.

סוגי קרשי חיתוך

ישנם סוגי משטחי חיתוך מחומרים רבים, הסטנדרטים שכולם מכירים הם פלסטיק ועץ. עם זאת, ניתן גם למצוא היום משטחי חיתוך מאבן, שיש ועוד.
אנו נבחן היום את סוגי הקרשים הכי נפוצים, מה היא העמידות שלהם, למה הם משמשים וכמה קל לנקות אותם:

קרש חיתוך מפלסטיק

לאיזה מזון ניתן להשתמש בו?

קרשים מפלסטיק בדר”כ מתאימים יותר לחיתוך ירקות, פירות וגבינות. הם פחות מתאימים לחיתוך בשר או דגים גם עקב רמת החוזק והעמידות שלהם כלפי חיתוך מוצרים קשים, וגם עקב הגדלים שלהם. לרוב קרשי חיתוך מפלסטיק יהיו בגדלים קטנים – בינוניים אשר אינם מתאימים לחיתוך בשר.

איך מנקים את הקרש?

מי שמבשל במטבח, נוטה לחשוב שקרשים מפלסטיק הם הקלים ביותר לניקיון מכיוון שניתן להכניס אותם בקלות למדיח, בניגוד לקרשים מעץ.
אבל זה לא בדיוק נכון. כאשר חותכים על גבי פלסטיק, נוצרים על גביו חתכים. החתכים האלו צוברים בתוכם חלקיקי מזון, עובש, חיידקים וריחות.
על מנת לנקות בצורה יעילה את הקרש, נדרש יש לשפשף אותו היטב עם סקוטצ’ וסבון. בעיקר כאשר מדובר באוכל הנוטה להשאיר צבע וריחות.

לכמה זמן הוא מחזיק?

זה מאד תלוי מה אתה חותך עליו ובאיזו תדירות. אך קרשים אלו נוטים לצבור במהירות חתכים וסדקים אשר צוברים בתוכם חיידקים. לאחר תקופה מסוימת של שימוש כבר יהיה לא נעים ובריא להשתמש בו.
הבעיה היא לא רק תקופת העמידות שלו, אלא גם אפשרויות התחזוקה שלו. בשונה מקרשים מעץ טבעי, קרשים מפלסטיק לא ניתן לבצע להם חידוש.

קרשי חיתוך מעץ

לאיזה מזון ניתן להשתמש בו?

זה מאד תלוי בגודל הקרש, אבל קרשי חיתוך מעץ טבעי בגודל סטנדרטי יכולים להתאים לחיתוך מגוון סוגי מזון, כולל בשר, דגים, ירקות ועוד.
ישנם קרשים במגוון גדלים החל מקטנים מ-40 ס”מ, אשר מתאימים בעיקר להגשה ואירוח, וחיתוך של מזונות קטנים. ועד קרשים גדולים עד 65 ס”מ, אשר מתאימים לחיתוך כמעט כל דבר, בדגש על נתחי בשר גדולים.
קרשים סטנדרטים הם בגודל 40 ס”מ רוחב על 25 ס”מ גובה, אלו הקרשים אשר מתאימים למרבית המבשלים במטבח, משום שיש בהם מספיק מקום בשביל לחתוך ולקצוץ את מרבית סוגי המזון בבישול הביתי הסטנדרטי ועם זאת, הם לא תופסים יותר מדי שטח.

איך מנקים את הקרש?

ניקוי קרש מעץ טבעי נעשה בידי סקוטצ’ וסבון. על מנת לבצע ניקוי ייסודי שישמור על הקרש לשנים רבות, מומלץ גם להשתמש בשמן ומשכה ייעודית לקרש חיתוך.
ניקוי קרש בצורה ייסודית יש לבצע כך: ניקוי מיידי ראשוני במים וסבון, ייבוש הקרש, מריחת שכבת שמן, ייבוש נוסף, מריחת שכבת משכה (ווקס).
ניקוי ייסודי ישמור על קרש לשנים רבות של עבודה, מבלי לפגוע בו או ליצור בו סדקים.

לכמה זמן הוא מחזיק?

קרשי מעץ יכולים להחזיק לשנים רבות, כל עוד משתמשים בהם בצורה נכונה. גם באופן השימוש בזמן החיתוך, גם ניקוי והתחזוקה שלהם וגם באחסון שלהם.
לאחר שנה או שנתיים של שימוש, בהתאם למידת השחיקה שלהם, ניתן לבצע להם ליטוש מחדש ולהחזיר אותו למצב כמעט כמו חדש.
כך שעקרונית, קרשי חיתוך מעץ טבעי יכולים להישמר לשנים רבות מאד.

קרשי חיתוך מעץ הם למטבח מקצועי יותר

לסיכום, מטבחים מקצועיים, אך גם מטבחים פרטיים אשר יש להם אהבה לבישול, משתמשים בקרשי חיתוך מעץ משום שהם נוחים יותר לשימוש, הם מאפשרים חיתוך וקיצוץ סוגי מזון רבים יותר, והם מחזיקים לשנים רבות יותר.

תוכן עניינים
קטגוריות מוצרים
מארזי מתנה עם חריטה - מארזים מורכבים

תודה על הבחירה לחזק אותנו בתקופה זו, עסק ישראלי 🙏

קבלו מאיתנו קופון לקנייה הראשונה

חזרנו לפעילות מלאה אחרי תקופת מילואים ארוכה,
אנחנו כאן זמינים ונשמח לעמוד לשירותכם.

הפרטיות שלכם חשובה לנו, אנחנו לא שולחים ספאם.
Open chat
1
היי אנחנו כאן כדי לעזור
היי,
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן
0